|
Sprawozadnie z programu uzyskania karty rowerowej
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1414 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Dzieci są najbardziej zagrożonymi uczestnikami ruchu drogowego. Edukacja komunikacyjna jest jednym z zadań szkoły. Rowerzyści to coraz większa grupa użytkowników dróg. Karta rowerowa - to pierwsze "prawo jazdy". Dzieci, które po ukończeniu 10 roku życia je posiadają, stają się pełnoprawnymi uczestnikami ruchu drogowego. W naszej szkole co roku uczniowie klasy IV przystępują do egzaminu na kartę rowerową. W roku szkolnym 2002/2003 przygotowywałam moich wychowanków do uzyskania karty rowerowej. Korzystając z pomocy policjanta, dostępnej literatury i zasobów Internetu opracowałam zestawy testów. Sprawdzają one wiedzę uczniów ze znajomości przepisów i zasad ruchu drogowego, zasad udzielania pierwszej pomocy, znajomości znaków drogowych, umiejętności zachowania się na skrzyżowaniu. Po zaliczeniu testu uczniowie zdawali część praktyczną – jazdę na rowerze po specjalnie przygotowanym torze. Opracowałam program przygotowania uczniów do uzyskania karty rowerowej, który realizowany był zarówno na lekcjach techniki jak i na zajęciach pozalekcyjnych.
Cele programu: Głównym celem jest przygotowanie uczniów do bezpiecznego i partnerskiego uczestnictwa w ruchu drogowym jako rowerzysty i wyrobienie poczucia odpowiedzialności za życie i zdrowie własne i innych. W wyniku działań dydaktyczno - wychowawczych uczniowie:
- Poznali obowiązujące rowerzystę zasady i przepisy ruchu drogowego.
- Poznali zagrożenia występujące w ruchu drogowym i sposoby ich zapobiegania
- Zaznajomili się ze sposobami udzielania pierwszej pomocy.
- Postępują na drodze zgodnie z zasadami ruchu drogowego.
- Rozpoznają zagrożenia i podejmują trafne decyzje.
- Umieją respektować prawa innych.
- Wykształcili gotowość niesienia pomocy.
- Posiadają świadomość przestrzegania zasad i przepisów ruchu drogowego.
Efekty i wnioski:
- Uczniowie zdobywają dokument uprawniający ich do poruszania się rowerem po drogach publicznych,
- poszerzają swoją wiedzę z przepisów i zasad ruchu drogowego,
- zdobywają umiejętności wykonywania manewrów, kierowania rowerem w sposób bezpieczny
- zdobywają umiejętności udzielania pierwszej pomocy,
- wzrasta bezpieczeństwo w ruchu drogowym.
Można zaryzykować stwierdzenie, że kto nauczy się bezpiecznie i z poszanowaniem przepisów jeździć na rowerze, ten ma duże szanse, aby w przyszłości zostać kulturalnym i bezpiecznym kierowcą. Niezaprzeczalne są także zdrowotne walory roweru, jako środka lokomocji, rekreacji i turystyki.
opracowała: Renata Niewczas PSP Zbydniów
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|